divendres, 4 d’octubre del 2013

Entrevista de DigitalVallès a Jacinto Roca de #SomNaturals




En Jacint Roca és un veí de Lliçà d'Amunt que treballava com a transportista i a causa de la crisi el van acomiadar. Als seus 58 anys va intentar trobar feina durant uns mesos, en veure que era un objectiu gairebé impossible, ha decidit emprendre un negoci per intentar buscar una sortida a la seva situació econòmica. La seva botiga es diu 'Som Naturals', es troba al carrer Comte d'Urgell número 94 de Mollet del Vallès i proposa una nova manera de comprar productes quotidians com ara llegums, arròs, detergents o productes per la higiene personal.


Per què vas decidir que muntar una botiga era la solució?

Jo feia de transportista, vivia a Parets del Vallès i treballava a una empresa de Lliçà fins que va arribar la crisi i em van fer fora, la meva intenció era buscar feina, però no em trucaven de cap lloc. Havia de fer alguna cosa i vaig pensar que, d'aquí a uns anys, tothom estarà més conscienciat amb l'ecologisme. Obrir aquest negoci va ser una intuïció, vaig pensar que era el meu moment.
Diàriament podem escoltar a les notícies que els emprenedors tenen moltes facilitats per poder obrir noves empreses o crear llocs de treball

Mentida! Això no és veritat. Mira, no he pogut demanar cap crèdit, ja que no s'ho han pensat quan han vist que no tenia les garanties. Vaig demanar una capitalització del meu atur i encara l'estic esperant, de fet, he hagut de pagar tot el projecte de la botiga abans de cobrar el meu atur. Mentrestant, he hagut de posar els diners que disposava i, és clar, se m'han acabat, espero poder cobrar durant el mes d'octubre. A més, has d'estar tota l'estona amb intermediaris per demanar permisos, projectes, ningú et dóna una resposta clara i sempre has d'esperar a què vingui un segon o tercer a donar el vistiplau, tot triga moltíssim. Els tràmits municipals també són molt complicats, per aconseguir obrir la botiga m'he hagut de 'barallar' amb l'Ajuntament de Mollet amb papers per aquí i papers per allà. Quan vaig explicar a un treballador de l'Ajuntament que portava dos mesos esperant uns papers, va dir-me que tenia molta sort, que hi ha gent que en porta 5 i encara no els han dit res. És molt complicat. Jo he tingut sort, ja que EMFO m'ha orientat molt, perquè la veritat és que he tingut moments de desesperació, i això que no pretenc fer-me milionari, sinó poder menjar, pagar les meves despeses i viure tant jo com la meva sòcia. Has de lluitar amb moltes coses, però m'agradaria dir que no és tan dramàtic com es dedueix de les meves paraules, un cop ho has fet tot, et queda una satisfacció molt gran. Has de tenir molta paciència.
I ara que ja has obert l'empresa, què podem trobar a la botiga?

Venem productes naturals i artesans a granel, el que trobaràs a la botiga és el mateix que podràs veure a botigues no ecològiques. La diferència és que els productes de Som Naturals són menys negatius per a les persones, per exemple, a l'alimentació ecològica no s'utilitza cap tipus d'ingredient químic. A més, els nostres productes són ecològics i certificats, tot i que també en tenim que no són certificats però que els recolzen unes associacions ecològiques. Bàsicament tenim productes que utilitzem durant el nostre dia a dia però ecològics, de manera que els productes d'higiene no ens donaran al·lèrgies, el cigró que venem no porta fertilitzants i un seguit d'avantatges que no trobarem en productes que tracten les grans superfícies. El que busquem és un producte ecològic de qualitat a bon preu i que promogui el reciclatge, és per això que venem els productes a granel, per reutilitzar les ampolles i envasos i per reduir el cost de l'envasat.
Per què vas escollir Mollet del Vallès per obrir aquest negoci?

Vaig fer una mica d'estudi i vaig veure que Mollet era una zona comercial i que podria funcionar bé. A més, no estem només a Mollet, a part de la botiga ens instal·lem en mercats, en especial els dissabtes, a Sant Quirze o Cerdanyola per exemple. Així és que a més de tenir els productes ecològics a la botiga, també ens agrada portar-los als mercats i fires del Vallès. Actualmet és molt important està ben situat en les noves tecnologies i és per això que també estem presents a la xarxa social facebook.
Se't veu molt il·lusionat amb aquest projecte, després de tot, recomanaries als emprenedors que encara no han fet el pas que ho facin?

Home, pensa que jo he estat en contacte amb molts emprenedors, he fet un curs fantàstic on he après moltes coses per portar a terme la meva idea, però de tots els que vam fer el curs, de moment, només jo i la meva sòcia hem obert un negoci. El que vull dir és que animo a tothom a què posi en marxa la seva idea, però s'han de tenir les coses molt clares i tenir un projecte concret, no anar a cegues o no tenir definit el que es vol crear. Hi ha molta feina si es comença des de zero, però l'esforç val molt la pena.
Entrevista realitzada per Alberto Corbacho Martínez
Font: DigitalVallès
http://www.digitalvalles.cat/index.php/entrevistes/544-jacint-roca-he-tingut-moments-de-desesperacio-i-aixo-que-no-pretenc-fer-me-milionari

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada